شهر من شال--شهر شال- شهر شال
.:: Your Adversing Here ::.

کوره های آجرپزی شال و مشکلات آن

از زماني كه خودم را شناخته ام تنفر و انزجارم از كوره هاي آجرپزي در درون من روز به روز تشديد مي شده است و همين تنفر و انزجار است كه امروز مرا به جنون گشانده و وادارم ساخته اين حس را بيرون بريزم.

كوره هاي آجر پزي نماد توحش و خشونتند.آنان انسانيت را به سلابه مي كشانند و فتوت و مردانگي را كت بسته به دار مي آويزند و به جز ناپاكي و پليدي چيز ديگري نمي توانند عرضه بدارند زيرا سرشتشان پليد و ناپاك ست.

آنان همانند مادر خشمگين و ساديسمي تورگينفند كه به فرزندان خود نيز رحم نمي كنند و به سان خانم تنارديه بد ذات و بد كردارند.

سخنم اينست مردمان چال دارند زنده زنده در چاله ها چال مي شوند و كيست بزرگي كه در اين روزگار به اين چال ها اندكي بينديشد.

چرا كسي اين چاله چوله ها را كه نرئبام ترقي انگشت شماري شده و ديگران را به خاك سياه نشانده و دارد دمار از روزگارشان در مي آورد وقعي نمي نهد؟

چراها زيادند همانند اينكه:

 چرا شهردار بومي نيست؟

چرا بخشدار بومي نيست؟

چرا رياست شوراي شهر موروثي ست؟

چرا دخل مان فلان قدر است و خرج هاي ناكرده مان آنقدر زياد؟

چرا خاك برداري به صورت محدود آنجام نمي شود؟

چرا جاده ي كوره ملي ها تعريض و بهسازي نميشود تا آنقدر كشته ندهد؟

چرا يك خاندان و خانواده شود همه كاره و تشخيص دهنده ي خير و شر همه ي مردم؟مگر مردم كشك اند.

اين چراها زيادند ولي افسوس كسي حوصله ي گفتن و شنيدنشان را ندارد اما يك سوال است كه مرا خيلي مي آزارد و آن اينست چرا براي آنكه نه سيخ بسوزد نه كباب دستور العمل و بخش نامه ابلاغ نمي كنيد؟

حرف ما اين نيست كه درشان را گل بگيريد اينست كه استاندارد شان كنيد تا وضيعت بهتر شود.

لابد مي گوييد چگونه؟ به شرح ذيل:

1_بي شك تمامي كوره هاي شال به شدت دود زا و آلود كننده اند به همين خاطر بايد شاخصي را در نظر گرفت و هر كوره اي كه با آن شاخص جور نيامد تا مدت زمان معيني پلمپ شود تا جور آيد.

2-زمين:نبايد گذاشت كوره ها رشد قارچ مانند  داشته باشند و هر جاكه شد دهان زمين مرزوعي و باغ سرويس كنند تا كوره بزنند در كل محدوده ي خاصي ذر نظر گرفته شود.

3-خاك:محدوده ي خاصي براي خاك برداري در نظر گرفته شود زيرا اگر اين چنين پيش رود  چند سال ديگر جايي براي شهر و خانه سازي پيدا نمي شود.

4-آب:پايين آمدن شديد آب بسيار نگران كننده است بايد راهكاري اساسي انديشيد.

5-محيط زيست و مراتع طبيعي:زبان قاصر است و از رونق افتادن دامداري به علت نبود علوفه مناسب گواه اين قاصر بودن است و اين براي منطقه اي كه يكي از بهترين نژادهاي گوسفند جهان به اسمش سند خورده تاسف آور است.

6.باغات :خودتان بهتر از من مي دانيد.

7-زيبا سازي:چرا براي زيبا سازي كوره ها هيچ اقدام كار آمدر مشاهده نمي شود در حالي كه مي شود با گل و گياه و درخت و رنگ آميزي و نقاشي و آسفالت معابر داخلي كوره ها هم از آلودگي آنان كاست و هم از بيماري هاي كه گريبان گير كارگران مي شوند و هم مي شود كوره ها را از اين چندشي و نكبتي اندكي رهاند.

8-كودكان و زنان كار:بدترين و دل آزرده ترين و نا انساني ترين قسمت .اصلا نه اصلا قرن 21 است و هزاره ي سوم.

كودكان و زنان كار هنوز هم در سراسر دنيا بسيارندو شايد تو بگويي زن و فرزند من  نيستند كه غيرتي شوم و شايد هم بگويي از من نيستند.:كردندو تربتي و مشهدي و ترك و بلوچ و افغا ني اند و بلوچ. من چرا حرص شان را بخورم؟

ومن با چشمانم به تو مي گويم كرد و ترك.بلوچ و گيلك همه در مقابل چشمان من انسانند و من كفري مي شوم  هنگامي كه مي بينم شكاف سينه ي زني كه براي در آوردن لقمه ي ناني پا به پاي مردش سگ دو مي زند بستر شهوت شبانه ي جوانان هوسران اين دوران مي شود و كافي ست كودكي را ببينم كه به جاي قلم بيل در دستانش گرفته تا از سر خشم فحش خار مادر به زمين و زمان بكشم.

      .دوستان به خداوندي خدا سوگند شما را انديشه اي.

 

پ ن1:حال اگر شما مشكلات و راه كار هاي ديگري مي دانيد به ما هم بگوييد.



پیگیری نوشته

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مشاهده ادامه مطلب کوره های آجرپزی شال و مشکلات آن